۹۵/۱۱/۲۳ مراسم هفتگی

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۵

حجت الاسلام احمدیان سخنرانی ۹۵/۱۱/۲۳ مراسم هفتگی هیات کربلا

جلسه هفتگی هیات کربلا
(شنبه های پاک)
چرا در زیارت جامعه ڪبیره، زیارت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان نشده است؟
با توجه به مصادف شدن شهادت حضرت زهــرا (سلام الله علیها) لذا موقتا ادامه مباحث رسیدن به سـعادت واقعی را در جلسات آتی ادامه خواهیم داد. در این جلسه به بیان شخصیت و همچنین ویژگی های آن حـضرت بپردازیم.
فاطمه زهـرا(سلام الله علیها) فوق العاده مقام بزرگی دارند با توجه به عظـمت ایشان نامی از زیارت حضرت در زیارت جامعه ڪبیره برده نشده است.
جواب این سوال در روایتى از پیشوایان اهل‏بیت علیهم‏السلام آمده است ڪه: ؛ (این روایت از امام عسڪرى به این صورت آمده است كه فرمود: نَحْنُ حُجَجُ اللّه‏ِ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطمةُ حُجةٌ عَلیَنا. ما حجّت‏های خدا بر آفریدگانش هستیم، و فـاطمــه، حجّـت خــدا بر ما می ‏باشد.”تفسیر أطیب البیان ج ۱۳ “
زیارت جامعه زیارت حجت های خدا بر خلایق است در حالی ڪه حضرت زهـرا حجت خدا بر حجت های خـداوند است.
علامه مجلسی در روایتی از اهل بیت در بحارالانوار پیرامون عظمت حضرت زهــرا این گونه بیان میڪند: ” نبوت هیچ پیامبری از حضرت آدم تا خاتم ڪامل نشده است مگر با اقرار به فضایل حضرت زهــرا(سلام الله علیها) نموده است. و اینڪه شناخت این عالم بر محور شناخت فاطمــه است”قرون الاولی” .
برای درڪ بهتر شخصیت حضرت زهــرا(سلام الله علیها) مراجعه ڪنید به حدیث شریف ڪسا در این حدیث محور پیامبر(صلی الله علیه واله)نیست، محور امام علی(علیه السلام) نیست، محور امام حـسن و امام حــسین(علیه السلام) نیستند بلڪه محور فـاطمه زهــرا(سلام الله علیها) قرار میگیرد.
ادامه دارد…..

 

 

سخنرانی حجت الاسلام احمدیان ۹۵/۱۱/۲۳

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت