سخنرانی حجت الاسلام حجتی شب پنجم ۹۵/۱۲/۱۱

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

ایام فاطمیه هیات کربلا(شب پنجم)

درک کردن نظرات و دیدگاه های حضرت زهرا (سلام الله علیها) احتیاج به مقدمه دارد. اگر ما ندانیم چه اندیشه ای در رفتار حضرت زهرا(سلام الله علیها) وجود دارد نمی توانیم مسایل را درک کنیم و دلزده میشویم.
باید اندیشه ها درست شود تا رفتارها درست شود.
یک تست مهم در هیات وجود دارد آنهم فاطمه پسندی و فاطمه خواهی است. اگر رفتار حضرت را در بخشش لباسشان در شب عروسی به مسکین پسندیدی بدان که محب ایشان هستی.
در روایتی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیان شده است یک عده افراد مشخص است  که مومن  اند و یا کافر اما دسته سومی وجود دارد که دوست دار اهل بیت هستند اما گناهان زیادی مرتکب شدند.(کسانی هستند که منطق حضرت را فهمیده اند)
امام باقر(علیه السلام) می فرمایند: اگر میخواهید بدانید جایگاه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کجاست؟ و دلیل تشکیل مجالس آن حضرت را بدانید محبین گناهکار را خوب تحلیل کنید.
هم نشینی با اهل بیت یعنی اندیشه ها و مرام اهل بیت را قبول کنیم.
مقدمه کارهای حضرت زهرا(سلام الله علیها) اندیشه حضرت می باشد و هدف اندیشه ایشان معرفت و محبت خداوند متعال است.
حضرت فاطمه (سلام الله علیها) زمانی که وارد مسجد شدند خطاب به مردم میفرمایند : ای مردم می دانید چرا علی (علیه السلام) را کنار گذاشتید و چرا و چگونه به اینجا رسیدید دلیلش این بود که شما در ظاهر مسلمان هستید. شما محبت خدا را نداشتید و محبت امام تان را نخواهید داشت.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) به دنبال حضرت علی (علیه السلام) رفتند نه بعنوان همسر بلکه محب ولی خدا رفتند.
در جامعه امروز اگر امام زمان (علیه السلام) بیاید کسانی جلوی ایشان می ایستند که ظاهرا محب اهل بیت هستند؛ جلوی امام زمان با قرآن می ایستند.
اگر در مجالس اهل بیت گریه میکنی ببین پای امامت می توانی بمانی یا نه؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت