شب دوم محرم ۱۳۹۴

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب دوم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

استاد حوزه علمیه قم گفت: ازدواج دانشگاه انسان‌سازی است و سبب می‌شود مفاسد اجتماعی کم شود

به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا آیت الله سید حسن سعیدی شامگاه پنج شنبه ۲۳ مهر ۹۴ در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله رفسنجان پیرامون ازدواج و سبک زندگی حسینی اظهار داشت:
مهمترین رهاورد مجالس عزای امام حسین(ع) شناخت آن حضرت و حاکم کردن این شناخت در زندگی است.
وی بیان داشت: استمرار به‌کار گیری سبک زندگی امام حسین(ع) پس از ۱۰ یا ۲۰ سال بازدهی خوبی خواهد داشت و آنگاه به همان مقامی که خداوند در قرآن فرمود”انسان” خواهیم رسید.
سعیدی با اشاره به اینکه انسان به معنای واقعی کسی است که با نیروهای غیبی در تماس است تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند آیت الله بهجت، حسن زاده آملی و بهاءالدین از این قبیل انسان‌ها بودند.
وی با بیان اینکه باید رشد اندیشه‌مان استاندارد باشد تاکید کرد: ما هر گونه که بخواهیم نباید رفتار کنیم کشاورزی که نهالی می‌نشاند آن‌قدر به او می‌سد و پای او می‌نشیند تا ثمر دهد.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه ازدواج امری مهم است و کسی نمی‌تواند به بهانه‌ درس خواندن یا هر چیز دیگر آن را متوقف کند خاطر نشان کرد:
امروز جوانان ما هدف اصلی ازدواج را عمدتا غریضه جنسی می‌دانند در حالیکه از نظر اسلام ازدواج دانشگاه انسان‌سازی است.
وی ابراز داشت: برای برخی جوانان ظاهر و شکل و قیافه مهم است و به همین دلیل هدف اصلی ازدواجشان را غریضه می‌دانند.
سعیدی افزود: در گذشته والدین نقش اصلی در ازدواج فرزندان داشتند و امروز این نقش یا کمرنگ یا بیرنگ شده است البته در گذشته بعضی سنت‌ها از جمله وادار کردن دختر به ازدواج شخصی که او نمی خواست هم رسم بود که رسمی دور از اسلام بود.
وی تصریح کرد: ازدواج و انتخاب همسر به انسان آرامش می‌دهد و این هدف والایی برای ازدواج است قرآن سه عامل ازدواج، شب و خانه را مایه سکون می‌داند.
این استاد و مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: آرامش عاطفی هدف دیگر ازدواج است کسانی که آرایش خود را فقط برای همسرشان دارند به آرامش می‌رسند امروز بی بندوباری و بدحجابی در جامعه رواج یافته و افراد مانتوهای تنگ را می‌پوشند که جلب توجه کنند و اینگونه افراد دین را از مردان می‌ربایند.
آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به ورود مدهای غربی و استفاده جوانان از سبک مدل‌های غربی اظهار کرد: مد به این معناست که من نمی‌توانم تصمیم بگیرم لباسم چه شکلی داشته باشد غربی‌ها باید دستور دهند آیا یک آلمانی از مدل یک ایرانی برای خود استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه خداوند با ازدواج دو جوان مهرشان را به دل هم می‌اندازد تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین نتایج ازدواج کم شدن مفاسد اجتماعی است.
وی متذکر شد: باید جهان‌بینی ما خدایی شود برخلاف دستورات خدا نباید عمل کنیم برای ازدواج تعیین مهریه‌های سنگین تفکر انحرافی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت