میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) ۱۳۹۴

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۸

سخنرانی حجت الاسلام احمدی در میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ص) ۱۳۹۴ بسم الله الرحمن الرحیم متن سخنرانی حجت الاسلام احمدی.میلاد پیامبر (ٌص) و امام صادق (ع) ۱۳۹۴ روایت از امام معصوم داریم هرکس هروز قرآن بخواند و هدیه کند به محضر مقدس امام زمان(عج) توفیق همراهی حضرت را پیدا میکند. همراهی کردن…

سخنرانی حجت الاسلام احمدی در میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ص) ۱۳۹۴


بسم الله الرحمن الرحیم

متن سخنرانی حجت الاسلام احمدی.میلاد پیامبر (ٌص) و امام صادق (ع) ۱۳۹۴

روایت از امام معصوم داریم هرکس هروز قرآن بخواند و هدیه کند به محضر مقدس امام زمان(عج) توفیق همراهی حضرت را پیدا میکند. همراهی کردن حضرت نهایت آرزوی انبیاء و اولیاء بوده و هست. وقتی شما قرآن بخوانید و هدیه کنید به محضر حضرت ولی عصر، هفتهای دوبار پرونده من و شما عرضه می شود بر آقا  و وقتی حضرت می ببینند که شما هدیه ای گرانبهای از آیات قرآن را به محضرشون هدیه کردید، امام زمان، که امام مهربانی و محضر رأفت مهربانی خداست دعای ویژه در حق انسان می کند و کسی که در معرض دعای حجه بن الحسن(علیه اسلام) قرار بگیرد صد درد صد عاقبت بخیر می شود . دعای مردم عادی با دعای حضرت ولی عصر (عج) فرق دارند.

همین آیاتی را که هدیه می کنید به حضرت مورد توجه امام می باشد چون دین اسام دین کیفیت است نه کمیت مهم این استدکه حداقل روزی یک بار بصورت خاص یاد مولای خودتون کنید و اینکه یاد امام باید در قلب انسان علی الدوام بشود. چون بغیر امام معصوم کسی قادر نیست شیطان را از انسان دور کند؛ و اینکه انسان به تنهای نمیتواند از دست این دشمن رهایی پیدا کند مگر اینکه به ساحت مقدس باشد: امام زمان پناه ببرد. تمام عالم خلقت بر محوریت امام معصوم می باشد لذا توجه همه عالم به ساحت مقدس این چهارده نفراست. تنها این انسان و اجنه هستند که توجه کاملی به امام ندارند.

شخصی امد خدمت امام صادق( علیه السلام) از ایشان سوال کرد که یوم الحسره چه روزی می  باشد: امام فرمودند: فردای قیامت یوم الحسره می باشد. حضرت فرمودند قیامت روزی است که حتی خوبان و نیکوکاران عالم حسرت می خورند که چرا عمل صالح خود را بیشتر و بهتر انجام ندادند. فرد سوال کننده پرسید آیا کسی هست که در روز قیامت حسرت نخورند ؟ کسی که زیاد بر محمد و آل  محمد صلوات بفرستد حسرت نمی خورد. چون توجه قلبی خود را به حضرت داشته است. ذکر صلوات عبادت خیلی بزرگی است که فرموده شیخ حسن علی نخودکی چون ذکر صلوات عادی شده به آن اهمیت نمی دهیم. صلوات فرستادن عبادتی است که صد در صد قبول است به هر پرونده ای که صلوات بفرستد گناهانش آمرزیده می شود.

آنچه در زندگی معصومین قابل توجه است مسئله اخلاق بزرگ پیامبر و حضرات معصومین است. در روایات داریم که مومن خوش اخلاق کم داریم ؛چون شیطان که دشمن قسم خورده انسان است تمام برنامه اش را برای شیعیان گذاشته و با ادیان دیگر کاری ندارد. پیامبر(صلی الله علیه وآله) به حسن خلق و روح بزرگی که داشتند انسانها را جذب دین و معارف میکردند.

پیامبر روحش نشأت گرفته از ذات پروردگار عالم است. لذا خداوند در حدیث قدسی می فرماید: بنده ی من! من نه به تو احتیاج دارم نه نقصی داشتم که بخواهم با خلقت تو آن را جبران کنم، اگر همه کافر شوند برای من تأثیری ندارد و اگر هم عبد صالح شوند برای من سودی ندارد.

خداوند در احادیث قدسی حجت را تمام می کند و بعد می فرماید من از روی محبت و عشق تو را آفریدم، بر همین اساس در روایات متعددی بیان شده که با مودت و مهربانی باهم برخورد کنید. لذا ائمه معصومین نگاهشون، نگاه محبت و رأفت به بندگان خداوند دارد یعنی اوج نهایت محبت و رحمت و اوج خوش اخلاقی است. خداوند در قرآن وقتی به بحث دنیا می رسد از واژه « متی قلیل» استفاده می کند اما وقتی به اخلاق پیامبر می رسر از واژه ” انک لعلی خلق عظیم” استفاده می کند. خیلی مهمه که انسان خوش اخلاق باشد نماز و روزه واجب است و باید انجام داده شوند و هنری نیست، هنر این است که انسان بتواند یکی از صفات الهی را در خود ایجاد کند و اگر کسی به این مرحله رسید به حقیقت بندگی دست پیدا می کند. امیرالمومنین علی ( علیه السلام)  می فرماید: خودتان را به خوش اخلاقی تمرین و ریاضت دهید زیرا بنده ای مسلمان با خوش اخلاقی خود به درجه ی روزه گیر شب زنده دار می رسد. انسانی که خوش برخورد و خوش اخلاق باشد به درجه ی افرادی می رسد که روزها روزه میگیرند وشبها شب زنده دارند.

وجود مقدس امام صادق ( علیه السلام) می فرماید: خوش اخلاقی گناه را ذوب می کند همچنان که آفتاب یخ را آب می کند و بد اخلاقی عمل انسان را تباه می کند همچنان که سرکه عسل را از بین می برد. حسن خلق را باید به تمام معنا از اهل بیت بگیریم که با خوش اخلاقی انسان هم خودش به آرامش پیدا می کند هم آرامش را به دیگران منتقل می کند . از آقا سید الشهدا پرسیدند نهایت ادب چیست؟ حضرت فرموند: از در خانه که بیرون می آیید هرکسی را دیدید خودتانرا از او بدتر ببینید از همه لحاظ چه علمی چه معنوی

انسان عبادتی را که انجام می دهد نباید ببیند و اینکه خودش را از خلق الله بدتر ببیند اگر بدتر دید دیگر دلیلی برای بد اخلاقی ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت