۱۳۹۴ شب نهم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب نهم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

حجت الاسلام سعیدی تأکید کرد:
ضرورت توجه به وضع معیشت همسایه ها
حجت الاسلام سعیدی بر ضرورت توجه به وضع زندگی و اقتصاد همسایه ها تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا رفسنجان ، حجت الاسلام سید حسین سعیدی شامگاه پنج شنبه در نهمین شب محرم الحرحام در حسنینیه ثارالله رفسنجان در ادامه تبیین سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: مسلمان و شیعه علی بن ابیطالب(ع) پرچم اهل بیت را گسترده است اما سبک زندگی‌ها درست نیست.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل دنیا تکامل بشریت است زندگی باید با برنامه ریزی باشد و نسبت به اقتصاد و معیشت باید دقت شود.
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به سخنی از امام باقر(ع) افزود: همه موجودات عالم در مسیر کمال هستند و این کمال هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در حرکت است.
وی خاطر نشان کرد: اسلام کاملترین دین هاست زیرا به روح و جسم اهمیت می دهد و با تعالی روح به کمال خواهیم رسید.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: یادگیری مسائل دین، اندازه گیری در زندگی و صبر در برابر سختی ها از راههای رسیدن به کمال است.
وی گفت: رکن زندگی به اندازه گیری با عقل، فکر و تدبیر است امام علی(ع) فرمودند« اندازه گیری نصف زندگی است» لذا در تقدیر المعیشه اول باید ضروریت های زندگی را در نظر گرفت و مرحله دوم تفریحات و مخارج دیگر و مسائل غیر ضروری مانند سفرهای زیارتی به مکه و کربلا و… در مرحله سوم باشد.
وی تأکید کرد: زمانی که حقوق انسان کفاف مخارج زندگی را نمی دهد سفرهای زیارتی ضروریت ندارد رسیدگی به همسر و فرزندان واجبتر از سفر های زیاری است.
حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: دوراندیشی از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین از ارکان مهم در زندگی توجه به شرایط اقتصادی عموم مردم است نمی شود بدون توجه به دیگران زندگی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت