۱۳۹۴ شب هشتم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب هشتم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:
حلال شرعی  و اسلامی پاکیزه ترین خوردنی ها است
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه حلال شرعی و اسلامی پاکیزه ترین خوردنی هاست گفت: کفار و مسیحیان نیز روی به خرید اجناسی که کلمه “حلال” دارند آوردند
به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا رفسنجان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سعیدی در شب هشتم محرم در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار داشت: حلال خواری مطلبی است که علم هم به آن رسیده است.
وی تصریح کرد: موسساتی هست در دنیا که بالای فراورده ها و تولیداتشان کلمه “حلال” نوشته حتی کفار و مسیحی ها روی به خرید این اجناس آورده اند.
وی گفت: رسما اعلام می کنند اجناس حلال بهداشتی تر است  و ثابت شده حلال شرعی اسلامی پاکیزه ترین خوردنی ها است.
وی با بیان اینکه در کشور ما گاهی حرامخواری به چشم می خورد افزود: حداقل آن این است که انسان از مال شریکش بدون اجازه او نمی تواند استفاده نماید.
وی اضافه کرد: کسی که پدرش ازدنیا رفته و منزل او به ورثه رسیده است آن چه ورثه با هم شریک هستند بدون اجازه همه وارثان حق تصرف ندارند و نماز خواندن در آن محل اشکال دارد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: مالی که انسان با امام زمان(عج) شریک است و اهل وجوهات و خمس و حلال کردن مال نیست غسل می کند باطل است غذا می خورد باطل است اگر پنج کیلو نخود در خانه داشته باشد سر سال یک کیلو از آن خمس است زن خانه تا زمانی که مال امام زمان جدا نشود حق استفاده کردن ندارد.
وی خاطر نشان کرد: اگر غصب در لباس باشد نماز باطل است حتی به اندازه یک نخ در لباس باشد جوانان به پدران خود تذکر دهند و از حرامخواری پرهیز دهند.
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: پیامبر (ص) روز قیامت که می شود قبل از اینکه به دادگاه الهی بروند از انسان سوالاتی می شود ،عمرت را در چه راهی مصرف کردی، جوانی ات را چگونه مصرف کردی،
کسی که آخرین جمله عمرش لا اله الا الله باشد به یقین وارد بهشت می شود اما افرادی هستند که حتی یک بار این جمله را نگفته اند واز عمر خود به خوبی بهره نبردند.
وی ادامه داد: درآمد را از کجا آوردی  و در چه راهی مصرف کردی دیگر سوال روز قیامت است.
وی در ادامه با تاکید بر خوردن لقمه حلال تصریح کرد: خداوند به پاکان و خالصانش چشم بصیرت می دهد و هر جا حرامی بود به آنها نشان می دهد و باطن اشیا را می بینند.
وی بیان کرد: لقمه حرام رضاشاه بر طلبه با تقوا هم تأثیر گذار بود و کم کم نماز هم نمی خواند و لباس روحانیت را کنار گذاشت.
استاد حوزه علمیه قم افزود: توسل به ائمه اطهار به ویژه امام زمان (عج) تاثیر زیادی در تحکیم ایمان دارد شرکت در جلسات ائمه بهتر از این است که از تلویزیون در منزل تماشا کنیم.
وی تصریح کرد: سیاهی لشکر امام حسین(ع) هم بی تاثیر نیست روح روضه به در و دیوار خانه باشد خانه با برکت می شود حضور در جلسه حتی اگر چرت هم بزنی تأثیر دارد بچه ها را هم با خود بیاورید تا تربیت دینی شود .
وی با اشاره به اینکه با مال حرام دودمان انسان خاکستر می شود تاکید کرد: در آمد ها اگر کم هم باشد کارخود را می کند اما حرام اگر زیاد هم باشد پوچ می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی متذکر شد: بچه های پاک در سایه لقمه حلال به وجود می آیند و تربیت صحیح می شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت