۱۳۹۴ شب چهارم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب چهارم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

استاد حوزه و دانشگاه گفت:
تقوا مانند ترمز در برابر گناهان است.
حجت الاسلام سعیدی در شب چهارم محرم در حسینیه ثارالله با تاکید بر اینکه سبک زندگیمان باید حتما متحول شود افزود: کسی که بیمار می شود طبیب او را از غذاهای مضر منع می کند.
وی ادامه داد: اگر فرد خودش را دوست داشته باشد باید تغییر اساسی در شیوه خوردن بدهد اگر همان طور که بوده ادامه دهد مرگ زود هنگام او را تهدید می کند.
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: انسان برای رشد روح هم باید خود را متحول کند با این وضعیت اعمال نمی شود، پیامبر زمانی که مبعوث به رسالت شدند در کوه صبا فریاد زد وا صفاها که این کلمه به منزله آژیر خطر بود، می خواست خبر دهد در ورای دنیا عالم دیگری است کسانی که درست عمل نمی کنند جهانی است که به اعمال ما رسیدگی می کنند.
وی با بیان اینکه جوانان زود می توانند تصمیم بگیرند و تغییر سبک زندگی دهند تا رشد کنند افزود: تقلید در اصول دین تقلید نیست تقلید در احکام است نه در اعتقادات پس نباید دستمان از دین خالی باشد.
این استاد حوزه بیان کرد: ازداوج ابتدای زندگی است ، عزاها ، مصیبت ها و ناملایمات انتهای زندگی است آیا برخورد ما با مصیبت ها برخورد خوبی هست یا خیر ، خداوند دنیایی آفریده است که پر از سختی است که ما باید اعمالی انجام دهیم که در مقابل سختی ها قوی شویم.
وی گفت: کسانی که راه منکر پیش می گیرند جهان را بی صاحب می گیرند و نمی دانند کجا آمده اند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: دنیا مانند سیم خارداری است که دور زمینی کشیده اند از هر طرف بخواهد وارد شود به او آسیب می رسد لذا باید تحمل کند و فلسفه بلاها را بداند این ها وزنه دنیا برای قوی شدن است انسان به دنیا می آید که کامل شود.
وی اضافه کرد: هنر این نیست که بغلتییم و منحرف شویم ، تقوا ترمز انسان در برابر گناهان است .زمانی که به گناه رسیدیم باید خوددار باشیم .
استاد حوزه علمیه افزود: گاهی عزیز انسان از دست می رود با فقدان عزیزانمان روبرو می شویم عکس المعلمان در برابر این مصیبت ها چگونه باید باشد بی خیالی کار دست آدم می دهد اولین قدم در برابر مصیبت ها معرفت به بلاهاست.
وی ادامه داد: ذکرها اهمیت زیادی دارد “ذکر لاحول و لا قوه الا باالله العلی العظیم “به انسان قوت می دهد امام حسین(ع) روز عاشورا ذکرش همین بود و نیز  بعد از نماز صبح دست روی سینه بگذاریم و “یا فتاح” را بگوییم.
حجت الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد: در مرگ ها ” انا للله و انا الیه راجعون ” باید گفت و در برابر مصیبت ها از این ذکر باید استفاده کنیم ، صبر و گریه کردن در بلاها و پر هیز از داد زدن در بلاها باید انجام شود.
وی تاکید کرد: در مصیبت ها از نماز کمک بگیریم پیامبر(ص) زمانی که مشکلی برایشان به وجود می آمد نماز می خواندند و همه را به این امر دعوت می کردند امام علی (ع) وقتی حضرت فاطمه (س) از دنیا رفت دو رکعت نماز خواند و از خداوند طلب صبر کرد تا توانست آن بانو را دفن کند.
حجت الاسلام سعیدی ابراز داشت: نماز مشکل گشا تاثیرگذار است دو رکعت نماز برای رفع مشکلات بخوانیم خداوند کمک می کند تا بتوانیم از سختی ها عبور کنیم آرامش و قدرت تحمل را بالا می برد در برابر مشکلات دنیایی انسان منحرف نمی شود این نماز مانند کشتی که در برابر طوفان ها ثابت و محکم است می ماند.
وی در ادامه بیان داشت: چشم چرانی به خود انسان برمی گردد دنیا عکس المعل دارد ، ارزش گناه کردن ندارد قیامت در پیش است همه ما تاریخ انقضا داریم وباید مراقب اعمال خود باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت