۹۵/۱۰/۲۵ مراسم هفتگی

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

حجت الاسلام احمدیان سخنرانی ۹۵/۱۰/۲۵ مراسم هفتگی هیات کربلا

به مناسبت وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) جلسه را با ذکر فضایل و مناقب آن حضرت آغاز میکنیم.
ایشات در سال ۱۷۳هجری پا به عرصه جهان نهادند و در سال ۲۰۱ هجری در مسیر دیدار برادر بزرگوارشان امام رضا(علیه السلام)در قم در سن ۲۸ سالگی رحلت فرمودند.
از بین فرزندان امام کاظم(علیه السلام) بعد از وجود مقدس امام رضا(علیه السلام) حضرت معصومه(سلام الله علیها)عالم تر بودند.
حتی در باب زیارت نامه بعد از حضرت زهرا(سلام الله علیها) از طریق امامان معصوم برای هیچ زنی از زنان اهل بیت (علیهم السلام) زیارت نامه ای آورده نشده الا فاطمه معصومه(سلام الله علیها). ایشان لقب معصومه را که برگرفته از عصمت می باشد از امام رضا(علیه السلام) دریافت نمودند.
براستی چگونه میشود که افرادی غیر از معصومین علیهم السلام به این درجات میرسند؟
افراد زیادی به این درجات میرسند البته اگر شرایط رسیدن را رعایت کنند.
 شرط اول باور کنیم که احکام اسلام به نفع ماست و سود و زیانش به خودمان باز میگردد.
 شرط دوم باور کنیم دنیا پل است و جای ماندن نیست.
اگر باور کنیم دنیا محل گذر است و محل بقا نیست دیگر کسی جرات گناه کردن را ندارد؛ و این چیزی است که اهل بیت علیهم السلام باور کردند.
خداوند متعال در آیه۳۴ سورهِ لقمان می فرمایند: ….وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
…. و كسى نمى‏ داند فردا چه به دست مى ‏آورد و كسى نمى‏ داند در كدامين سرزمين مى‏ ميرد در حقيقت ‏خداست [كه] داناى آگاه است.

انسان از فردایش خبر ندارد و نمی دانند چه اتفاقی قرار است برایش رقم بخورد.
حضرت علی (علیه السلام)  در باب گذرا بودن دنیا اینگونه می فرمایند: لا ینبغى للعبد ان یثق بخصلتین: العافیة و الغنى، بَیْنا تَراهُ مُعافاً اِذْ سَقُمَ، وَ بَیْنا تَراهُ غنیّاً إذِ افْتَقَرَ.
فرمود: سزاوار نیست که بنده خدا، در دوران زندگى به دو خصوصیّت اعتماد کند و به آن دلبسته باشد: یکى عافیت و تندرستى و دیگرى ثروت و بى نیازى است. زیرا چه بسا در حال صحّت و سلامتى مى باشد ولى ناگهان انواع مریضى ها بر او عارض مى گردد و یا آن که در موقعیّت و امکانات خوبى است، ناگهان فقیر و بیچاره مى شود، ـ پس بدانیم که دنیا و تمام امکانات آن بى ارزش و بی وفا خواهد بود و تنها عمل صالح مفید و سودبخش مى باشد (بحارالانوار،ج ۶۹،ص۶۸)

ادامه دارد…..

 

سخنرانی حجت الاسلام احمدیان ۹۵/۱۰/۲۵ چهارمین جلسه هفتگی هیات کربلا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت