سخنرانی حجت الاسلام حجتی۹۵/۱۲/۷

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

ایام فاطمیه هیات کربلا (شب اول)

یکی از رسالت های که تو هیات ها به اسم اهلبیت(علیهم السلام)زده میشود باز کردن گره های اندیشه مردم است. وگرنه اینکه فضیلتی بیان شود و تاثیر معنوی را نداشته باشد و گره ای را باز نکند چه فایده ای دارد؟

یکی از مشکلات اصلی جامعه بشری، خانواده است. بشر با تمام توانمندی هایش و پیشرفت ها هنوز نتوانسته است مسایل مربوط به روابط خانواده را حل کند.

چرا در سطح جهانی جوانان هیچ میلی به ازدواج ندارند؟

چرا جوانان متاهل در آستانه طلاق می باشند؟

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) در باب ازدواج می فرمایند: هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست.

اهل بیت سفارش های زیاد در اهمیت ازدواج بیان نمودند.
علت عمده تمام بحران های فرهنگی و طلاق های عاطفی طبق معارف قرآنی گم شدن هدف در زندگی است . وقتی هدف گم شود اعضا مجموعه بهم می ریزند.

جامعه نیاز جنسی و بقای نسل را دلیل ازدواج می دانند در حالی که خداوند متعال یک نیاز مهم به نام نیاز جنس مخالف گذاشتم وقتی ازدواج صورت گرفت ، برکت پیدا میکند و همین برکت هدف ازدواج است .
خداوند در آیه ۲۱ سوره روم هدف نهایی ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می کنند : وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ
و از جمله نشانه هاى او این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و میان شما الفت و رحمت برقرار ساخت تا نسل بشر را تداوم بخشد. به یقین در آنچه یاد شد، براى مردمى که مى اندیشند نشانه هایى است بر این که تدبیر امور انسان ها در اختیار خداوند است.
برای رسیدن به آرامش تفکر میخواهد.
وقتی هدف را در زندگی گم شود چگونه میخواهیم سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) را در زندگی بکار ببریم ……
ادامه دارد….

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت