شب اول محرم ۱۳۹۴

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب اول محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

استاد حوزه و دانشگاه گفت:

 با وجود رسانه‌ها منبرها حرف اول را در نیازهای معنوی مردم می‌زنند.

به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا آیت الله سید حسن سعیدی در اولین شب ماه محرم در معراج شهدا حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: یک سخنی که در مجالس و محافل به زبان می‌آید این است که چرا مسلمانان عقب مانده هستند؟مسلمانان با اینکه نماز می‌خوانند ، روزه می‌گیرند اما فرهنگشان پایین است، گرفتار هستند اما کسانی که نه نماز می‌خوانند و کافر هستند چرا زندگی خوش و به ظاهر مرفهی دارند.

سعیدی بیان داشت:

اهل حسینیه ، مومنین و شیعیان معمولا نیازهای روحی و معنوی خود را تأمین می‌کنند در این مجالسی که به بهانه محرم، صفر، ماه رمضان، شهادت ائمه و…برگزار می‌شود کارشناس و سخنران باید مشکلات دینی و معنوی را مطرح کند و برای آن پاسخ مناسب ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هنوز منبرها حرف اول را در پاسخ به نیازهای روحی مردم می‌زنند تصریح کرد: با اینکه رسانه‌ها سخن اسلام دارند اما تأمین کننده نیازهای معنوی مردم نیستند بسیاری از مفاسد از همین رسانه‌ها ، رادیو و تلویزیون است . مد لباس، تبلیغ بعضی مدل‌ها ، بی حجابی‌ها و…ولذا جای خالی این مجالس همیشه احساس می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حال به این پرسش که برخی نسبت به عقب‌ماندگی مسلمانان مطرح می‌کنند پاسخی باید داد و قرآن به این سوال پاسخ عالی داده است.

وی بیان کرد: قرآن می‌گوید «علت این است که فقط به بعضی دستورات اسلام عمل می‌شود اما به خیلی از مسائل دین عمل نمی‌شود.

سعیدی ابراز داشت: مسلمانی که چنین عمل کند رسوایی دنیا و عذاب آخرت نصیبش می‌شود نباید فقط اسم ما مسلمان باشد بلکه در عمل باید دیندار باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین فجایع را عربستان سعودی وهابی انجام می‌دهد افزود: آن‌ها خود را خادم الحرمین می‌دانند و دو قطب عالم اسلام یعنی مکه و مدینه را در اختیار دارند و ملک سلیمان رسما می‌گوید« خدا رحمت کند پدران یهودی مرا».

وی بیان کرد: مثل کسانی که فقط به نام اسلام گردن می‌نهند اما پایبند اسلام نیستند مانند بیماری است که به طبیب مراجعه می‌کند ولی دستور طبیب را به خوبی عمل نمی‌کند تا بهبودی یابد سرانجام یا بیماری‌اش بدتر می‌شود یا هلاک می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: پیامبر(ص) ، اسلام را برای پالایش فکر و اندیشه انسان و مبارزه با خرافات آورد تازمانی که خرافات در زندگی باشد از تمدن به دور هستیم.

وی تاکید کرد: کسی که ایمان به خدا آورد باید عملش صالح باشد برخی افراد خمس نمی‌پردازند و اصل دین را رعایت نمی‌کنند اما برای ائمه گوسفند قربانی می‌کنند و این نوع عمل به قواره دین نمی‌خورد.

سعیدی خاطر نشان کرد: قرآن می‌فرماید « اهل جهنم داد می‌کشند خدایا مرا بیرون بیاور می‌خواهم در دنیا عمل صالح انجام دهم» باید تا زمانی که در دنیا هستیم عمر خود را تلف نکنیم به هوش باشیم و قدر عمرمان را بدانیم.

وی بیان داشت:  و باید درس زندگی را از مکتب اهل بیت بیاموزیم، زندگی ما باید با سبک ائمه و پیامبر(ص) عینیت داشته باشد، در عروسی‌ها، جشن‌ها، عزاداری‌ها، در کسب روزی و…خیلی با اسلام و مکتب اهل بیت فاصله داریم باید زندگی حسینی داشته باشیم و با روح بیدار در اعتقاد وعمل تلاش کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت