سخنرانی استاد عالی- دهه اول محرم ۹۶-شب سوم- حسینیه نخل

منتشر شده در : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲

سوژه سخن دهه اول محرم ۱۳۹۶ با سخنرانی حجه الاسلام استاد عالی ، شب سوم محرم، حسینیه نخل ، ۹۶/۷/۱

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مسعود عالی

شب سوم / حسینیه نخل هیات کربلا

۹۶/۷/۱  دهه اول محرم الحرام

دوران حيرتي كه اهل بيت(ع) گفته اند شروع شده است آن دوراني كه پيغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود جاي ارزشها عوض مي شود. آغاز شده است… امام باقر علیه السلام فرمود: «یخرج بعد غیبه و حیره، لا یثبت فیها على دینه الا المخلصون المباشرون‏ لروح الیقین الذین اخذ الله میثاقهم بولایتنا و كتب فى قلوبهم الایمان وایدهم بروح منه.»

او پس از غیبت و سرگردانى طولانى مردم، ظهور مى‏كند ودر دوران غیبتش كسى بر دینش باقى نمی ‏ماند جز مخلصانى كه با روح یقین‏ پیوند عمیق دارند. آنان كه خداوند پیمان ولایتمان را با آنها بسته است ‏و ایمان را در درون قلبهایشان قرار داده و با روح خویش تاییدشان نموده ‏است.در روایات اهل‌بیت(علیهم السلام) و بیشتر از ما در روایات و مجامع روایی‌ اهل سنت و در دیدگاه مسیحی‌ها هم پدیده‌ای به نام دجّال ـ قبل از آمدن منجی ـ هست.

تقاضا می‌کنم به پنج خصوصیت دجّال توجه بفرمایید. در روایات شیعه هست که دجّال موجودی یک چشم است که از مادری یهودی به دنیا می‌آید، غذایش به اندازه کوه است، فتنه و فسادش شرق و غرب عالم را می‌گیرد، فریادش «انا ربکم الاعلی» است و فریاد خدایی سر می‌دهد.

مرحوم شهید صدر در تفسیر این روایت  می‌گوید دجّال که اهل‌بیت خبرش را به ما داده‌اند الزاماً نباید یک انسان باشد که وسط پیشانی‌اش یک چشم دارد تا تو باورت شود. در برخی روایات در باره دجّال داریم که «اَمْرٌ» یعنی یک چیزی است، کلمه چیز راجع برای انسان بکار نمی‌رود. دجّال یک جریان فرهنگی فاسد است که در آخرالزمان توسط دستگاه ابلیس تولید می‌شود. دجال جریان فرهنگی و فاسد یک چشم است و فقط چشم دنیابین و مادی دارد، چشم ملکوتی و خدایی ندارد، هویت انسان را فقط در شکم و شهوت تعریف می‌کند. او یک چشم است و از مادری یهودی به دنیا می‌آید، یعنی این فرهنگ را یهودی‌ها تولید می‌کنند.

▪️ قرآن فرمود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَه لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ» شدیدترین دشمن مسلمین و مؤمنین که در طول تاریخ در مقابل انبیا همیشه مانع، لجوج و سد راه بودند یهودیان‌اند که امروز در قالب نژادپرست‌های صهیونیست هستند و فقط خود را آدم می‌دانند و بقیه را آدم نمی‌دانند.

مرحوم شهید صدر می‌گوید این که در روایات ما گفته می‌شود غذای دجّال به اندازه یک کوه است، یعنی برای این که این فرهنگ فاسد یک چشم تولید شود، هزینه انبوهی نیاز دارد. غذا یعنی هزینه‌اش‌ و باید برایش هزینه انبوهی صرف شود که این کار را می‌کنند.

از دیگر مشخصات دجال آن بود که فتنه و فساد آن فرهنگ شرق و غرب عالم را پر می‌کند. نکرده است؟ خانه‌های محبان اهل‌بیت علیهم السلام را هم گرفته است. امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورد که ظلم فراگیر شده است. نمی‌فرمایند همه ظالم شده‌اند، ظالم فراگیر نشده، بلکه ظلم فراگیر شده است. مهم‌ترین مصداق ظلم در فرهنگ قرآن شرک است. «إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ». یک فرهنگ شرک‌آلود همه جا را می‌گیرد.

در روایات اهل‌بیت(ع) پنجمین علامت دجّال این است که فریادش «انا ربکم الاعلی» است و فریاد خدایی سر می‌دهد. بعد از رنسانس خدا کنار زده شد.

 در فرهنگ غرب خدا و دین کنار زده شده‌اند، چه چیزی جای خدا نشست؟ خود انسان جای خدا نشست. خودش ترسیم می‌کند که خوب و بد چیست؟ نیازی به دین نیست، در همه عرصه‌های زندگی خودم همه چیز را تعیین میکنم هیچ جای زندگی احتیاجی به خدا نیست. خود انسان مدیریت زندگی‌اش را به عهده می‌گیرد.

 منتظر کدام دجّالیم؟ آیا باید منتظر دجّالی باشیم که یک چشم وسط پیشانی‌اش باشد؟ که چه بشود؟

 مگر حتماً کسی که دشمن خداست باید ناقص‌الخلقه باشد؟  منتظر کدام دجّال هستیم؟ دجّال سر بلند کرده است و دارد درو می‌کند.

 نوک پیکان حمله این فرهنگ یک چشم ـ که توسط شیطان تولید شده است ـ به سمت خانواده‌هاست. خانواده باید پاشیده شود. چرا؟ خیلی روشن است. اگر قرار است تربیتی صورت بگیرد، در خانواده است و اگر تربیتی در آن صورت نگیرد، کجا قرار است انجام شود؟ از این رو نوک تیز حمله پیکان آنها به سمت خانواده‌هاست.  در روایات ما که آسیب‌های آخرالزمان را تفسیر می‌کنند.《کثر طلاق》 طلاق زیاد می شود و بنیان خانواده سست میشود.  «ظَهَرَ الْعُقُوق»، عاق شدن زیاد می‌شود، هم بچه‌ها عاق والدین می‌شوند و هم والدین عاق فرزندان. عقوق دو طرفه است، عاق شدن فقط عاق والدین نیست.

شیطان با کسی شوخی ندارد؛  به کسی رحم نمی‌کند؛ ضمن این که شیطان یک موجود تخیلی نیست؛ واقعی است؛ در روایات ما لشکرکشی شیطان ذکر شده است.

 امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: در آخر الزمان دعای غریق زیاد بخوانید.

ادمه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت