۱۳۹۴ شب ششم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب ششم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

حجت الاسلام سعیدیدر ششمین شب محرم الحرام در حسینیه ثارالله رفسنجان با تاکید بر تغییر سبک زندگی اظهار داشت: باید اسلام و فرمایشات امام حسین(ع) را در متن زندگی به کار گرفت.
وی با بیان اینکه ما خود را مسلمان می دانیم اما فرمایشات اهل بیت و آیات قرآن و سنت رسول الله در زندگی ما کمتر به چشم می خورد تصریح کرد: باید خودمان را در ریل اسلام بیاندازیم انحرافات ما افراط و تفریطهای ماست و متعادل حرکت نمی کنیم.
سعیدی افزود: یکی از مهمترین فلسفه امامت آن است که جلورفته ها باید به ما متصل شوند و کوتاه آمده ها و سست ها باید خود را به ما برسانند.
وی با اشاره به اینکه ما روزی چند بار سوره حمد را قرائت می کنیم بیان کرد: از خدا میخواهیم ما را به راه راست هدایت کند شخصی از امام علی(ع) پرسید صراط مستقیم کدام است ایشان فرمودند« صراط مستقیم از تندروی پایین تر و از کندروی بالاتر و جاده راست و مستقیم است».
وی ابراز داشت: افراط باعث می شود از دین دور شویم امام علی(ع) نیز نسبت به پرهیز از افراط تاکید داشتند.
این استاد حوزه ادامه داد: امام علی (ع) به عنوان رییس حکومت اسلامی به گونه ای رفتار می کردند که افراد فقیر جامعه احساس تنهایی نکنند.
وی با بیان اینکه عزاداری ایام محرم، نماز و سایر کارها به اندازه باشد افزود: امام صادق(ع) بیشترین عزاداری برای امام حسین(ع) داشت اما در این عزاداری ها افراط نمی کرد.
حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: پیامبر(ص) هم که دستور روزه گرفتن داده در سفر روزه را حرام دانستند و از کسانی که در سفر روزه داری کردند به عنوان عاصی و گنهکار یاد کردند.
وی با تبیین تفریط افزود: انسان زمانی که در عبادت افراط کند متانت دین را از دست می دهد دین اسلام هم روح انسان را دارد هم آخرت باید با هر دوبال حرکت کرد و به جسم وروح هر دو باید رسید.
وی خاطر نشان کرد: عبادت خدا را نباید پیش خودمان منفور کنیم.یکی از چیزهایی که زندگی را از نظر عفاف بیمه می کند دست و دلبازی کردن و سخاوت است اگر می خواهید زن و بچه اهل فحشا و منکرات نشوند مرد باید سخاوتمند باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اخلاق نیکو، سخاوتمندی و غیرت از خصوصیات اخلاقی است که مردان باید داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت