۱۳۹۴ شب هفتم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب هفتم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

حجت الاسلام سعیدی در شب هفتم محرم در حسینیه ثارالله رفسنجان گفت: لقمه نامشروع عمل نامشروع و گناه به دنبال دارد
به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا رفسنجان، آیت الله سید حسن سعیدی شامگاه سه شنبه در هفتمین شب از ماه محرم در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار داشت: زندگی بستر رشد انسان است و باید زمینه را فراهم کنیم که دست پر به عالم قیامت برویم.
وی بیان داشت: اگر تمام حرکات انسان مطابق آیات و روایات باشد علاوه بر پنج حس مادی حواسی ایجاد می شود که آن سوی خشکی را هم می بینیم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: زندگی استاندارد آن است که همه استعدادهای انسان با هم رشد کند و به بار بنشیند در جامعه امروزی رشد استاندارد نداریم و غیر از مصنوعات چیزی را نمی بینیم و نمی شنویم.
وی با اشاره به داستان اویس قرنی تصریح کرد: زمانی که او برای دیدن پیامبر(ص) به مدینه مشرف شد و پیامبر(ص) را ندید وقتی که برگشت به شهرش پیامبر (ص) فرمودند

« بوی رحمانی میشونم و این حس پیامبر به دلیل رشد استاندارد ایشان بود».
حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه لقمه حرام در انحرافات تأثیر دارد افزود: لقمه نامشروع عمل نامشروع و گناه به بار می آورد و حتی یک لقمه به بدن گوشت می رویاند.
وی از عظمت کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی یاد وابراز داشت: ایشان از زمانی که خودش را شناخت نمازشبش ترک نمی شد یک شب که در سفر مجبور به اطراق در منزلی شد شام خورد و نزدیک طلوع از خواب بیدار شد.
وی ادامه داد: نماز صبح شیخ نزیک بود قضا شود و او که تا به آن روز نماز شب می خواند علت را در شامی که شب خورده دانست و لذا جویا شد و پرسید منزلی که ما در آن بودیم متعلق به کیست که همسایه ها صاحبخانه را نزول خور معرفی کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه دشمنی همسر و فرزندان را در روز قیامت حاصل لمقه حرام پدر خانواده دانست و افزود: روز قیامت همسر و فرزندان شخصی که لقمه حرام به خانه آورده به خدا می گویند انتقام ما را بگیر.
وی با بیان اینکه لقمه حرام انسان را بیچاره می کند اذعان کرد: امروز دو امر حلال خوری و ازدواج در جامعه سخت شده است.
وی اضافه کرد: یافتن دختر و پسر مناسب و مورد اعتماد برای ازدواج سخت شده است و باید برای ازدواج دقت کرد.
حجت الاسلام سعیدی متذکر شد: باید به مواظبت در حلال خوری بکوشیم و سر هر سفره ای ننشینیم و شکم ها را از هر غذایی پر نکنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت