۱۳۹۴ شب پنجم محرم

منتشر شده در : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سعیدی درشب پنجم محرم ۱۴۳۷ هجری قمری

حجت الاسلام سعیدی:

شرکت در مجالس ختم اموات باید انسان را به یاد قیامت بیاندازد
به گزارش روابط عمومی هیئت کربلا رفسنجان ، سعیدی در شب پنجم ماه محرم الحرام درحسنینیه ثارالله در ادامه تبیین سبک زندگی اسلامی اظهار داشت:
کسانی که می خواهند زندگی اسلامی داشته باشند باید در روش زندگی خود تغییر ایجاد کنند.
وی بیان داشت: اساس دنیا بر بلا نهاده شده است و باید معرفت مقابله با بلا و مصیبت را بدانیم.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: هر دعایی که بر خلاف سنت و قانون خدا باشد مستجاب نمی شود باید دعا کنیم که خدا ما را از امتحاناتی که سبب گمراهی مان می شود دور کند.
وی در ادامه با اشاره به برخورد با صاحبان مصیبت افزود: تسلیت و پرهیز از ابراز شادمانی همچنین خودداری از شرکت در سفره غذای صاحب عزا توصیه می شود.
این استاد اخلاق اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند« غذا خوردن در خانه صاحبان مصیبت در حضور صاحب مصیبت از اعمال اهل جاهلیت است».
وی خاطر نشان کرد: پیامبر توصیه کردند تا سه روز همسایه ها برای صاحب مصیبت غذا بپزند و برای آن ها ببرند.
حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه مجالس ختم اموات باید ما را به یاد قیامت بیاندازد و از مرگ و میر ها باید درس بگیریم افزود: خودمان را با اخلاق الهی و ترک کارهای حرام و زشت برای سفر آخرت آماده کنیم.
وی ابراز داشت: در روایت آمده هر گاه چهل مومن برای میت شهادت دهند که او از مومنان بوده خداوند به احترام چهل مومن آن شخص میت را عذاب نمی کند لذا تاکید می شود در وصیت نامه خود حتما این امر را عنوان کنید.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر(ص) فرمودند« زرنگترین مردم کسی است که به حساب و کتاب خود برسد وبرای قیامت توشه فراهم کند و احمقترین مردم کسی است که دنبال هوا و هوس باشد و برای نفس کار کند».
وی اضافه کرد: پس از مرگ پدر و مادر اولین کار رفتن دنبال پرداخت بدهیشان باشد اعم از نماز و روزه قضا و مال امام زمان(عج) همچنین تقسیم ارثیه باید بعد از بدهی باشد و در ارث هر دو پسر و دختر ارث می برند.
آیت الله سعیدی ادامه داد: برای ختم رسم های غلط مانند پرسه ، سوم ، هفتم، چهلم ، سالگرد و…می گیرند این کار در کجای قرآن و یا روایات آمده است باید زندگی را اسلامی کنیم.
وی تاکید کرد: وظیفه مسلمانان در برابر میت غسل، کفن ، نماز ودفن است اگر میت نماز و روزه قضا دارد و حج بر گردنش واجب است بهتر است پولی برای این مهم اختصاص دهد واین امر مهم تر از سایر کارهاست.
وی متذکر شد: باید علاوه بر زندگی مراسم عزاداری هم اسلامی باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید

*

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت